۳۶
تعداد سؤالات
۷۸۳/.
آلفا
۳-۱۱- شیوه مستند سازی:
برابر دستورالعمل ابلاغی روش مستندسازی در نگارش مشخصات منابع، به شیوه مستند سازی استاندارد درعلوم اجتماعی و در تنظیم کتاب نامه ،به شیوه A.P.A صورت گرفته است.
۳-۱۲-روش های تجزیه و تحلیل داده ها:
در این تحقیق از روش های توصیفی و استنباطی آماری استفاده شده است. از روش های توصیفی برای محاسبه فراوانی، درصد فراوانی و ترسیم نمودار و برای تعیین تأثیرات و رتبه بندی توانایی های همیاران پلیس و دروس آموزش داده شده از روش های آمار استنباطی شامل آزمون فریدمن وتحلیل رگرسیون با بهره گیری از نرم افزار Spss استفاده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه:
این فصل دربردارنده بخش عمدهای از یافتهها و اطلاعات تحقیق است. محقق در سؤالات ۱ تا ۳۶ در پی اخذ نظر کارشناسان(راهور و آموزش و پرورش)،معلمان و مدیران مدارس، پیرامون نقش و تأثیر آموزش مقررات راهنمایی ورانندگی بر کارآیی همیاران پلیس با بررسی عوامل محتوای دروس دوره ابتدایی و راهنمایی، آموزش نظری ، آموزش عملی،زمان و مکان آموزش، برای ارتقای فرهنگ نظم و ایمنی ترافیکی بود. اطلاعات دریافتی از پاسخگویان در نرمافزار SPSS وارد شد. آنگاه با بهره گرفتن از آزمون فریدمن و تای کندال بی ،تأثیر هر یک از عوامل مزبور بر کارآیی همیاران پلیس نشان داده شد.
با توجه به داده های بدست آمده از تحقیق پیمایشی تلاش می گردد در دو قسمت جداگانه اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.در قسمت اول اطلاعات جمعیتشناختی پاسخگویان ، در قسمت دوم توصیفی از اطلاعات با بهره گرفتن از جداول فراوانی ارائه می شود و سپس سوال ها مورد آزمون قرار می گیرند.
بخش اول: اطلاعات جمعیتشناختی پاسخگویان
قبل از پرداختن به نتایج حاصله از پاسخهای پاسخگویان به سئوالات پرسشنامه، به نتایج حاصل از اطلاعات جمعیتشناختی آنان شامل: میزان تحصیلات، نوع تحصیلات، سنوات خدمت، وضعیت تأهل، سابقه تدریس، میزان آشنایی با طرح همیاران پلیس، درجه و رتبه افراد نمونه مورد مطالعه، خواهیم پرداخت.
الف:میزان تحصیلات پاسخگویان
توزیع میزان تحصیلات نمونه مورد نظر به شرح جدول ذیل است:
جدول و نمودار(۱-۴)میزان تحصیلات پاسخگویان
عنوان
میزان تحصیلات
فراوانی
درصد فراوانی
درصد فراوانی معتبر
فوق دیپلم
۳۹
۲۱٫۷
۲۱٫۷
لیسانس
۵۵
۳۰٫۶
۳۰٫۶