تمرکز بیشتر بر روی فعالیت های ترویج فروش در فرایند های ترویجی : اهمیت ریسک ادراک شده یکی از معیار های قوی در حیطه منابع شناختی می باشد . این اتفاق در مورد مصرف کنندگانی که خود اغلبا دارای حالت فرایند خرید پیچیده و پردرگیر هستند و همچنین در مورد مشتریان ریسک گریز بیش از پیش نیز محسوس می باشد . با توجه به این مساله افزایش سطح اطلاعات عمومی مصرف کننده یکی از راهکارهای پیشروی تولید کنندگان می باشد . از طرف دیگر با توجه به آنکه زنان خود را مسئول ضعف عملکردی محصول می دانند ارائه راهکارهایی در مورد کاهش دامنه ریسک ادراک شده توسط این افراد توصیه می شود .
۶-۱-۷-۵ پیشنهاداتی با توجه به جمع بندی های صورت پذیرفته :
استفاده از الگوهای یادگیری انفعالی : با توجه به ماهیت کم درگیری این محصول پیشنهاد می گردد که سازمان های تولید کننده محصولات ماکارونی و پاستا فعالیت های ترویجی خود را به ماهیت کم درگیر سوق داده و از تئوری های یادگیری انفعالی بهره جویند.
تقسیم بندی بازار بر اساس الگوی وفاداری مصرف کنندگان در هر منطقه : با توجه به ماهیت وفاداری در هر منطقه از کشور ممکن است که وفاداری در یک منطقه به صورت الگوی مصرف کننده وفادار بوده باشد و در منطقه دیگری شاهد الگوی وفاداری جعلی بوده باشیم . در چنین شرایطی تقسیم بندی بازار بر اساس این متغیر ممکن است که یکی از راهکارهای مناسب برای اتخاذ تصمیماتی بر اساس ماهیت هر منطقه بوده باشد و رفتار و فرایند های متناسب به خود را بطلبد .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
کاهش ریسک ادراک شده در مورد مصرف کننده ریسک گریز : بر اساس اطلاعات به دست آمده بسیاری از مصرف کنندگانی که به یک برند خاص وفادار هستند رفتار خود را به صورت عادتی ادامه می دهند و به خاطر ریسکی که در فرایند خرید خود احساس می کنند به سمت سایر برند ها گرایش نخواهند داشت . بدین منظور ارائه راهکارهایی به منظور کاهش ریسک ادارک شده می تواند حس امتحان اولیه [۱۰۰]را در مصرف کننده ایجاد نماید.
افزایش وابستگی مصرف کنندگان وفادار فعلی و گرایش به رویکردهای ارزش عمر مشتری [۱۰۱]: با توجه به شرایط مربوط به بازار محصولات ماکارونی و پاستا و الگوهای رفتاری عادتی مصرف کننده در مورد محصولات ماکارونی و پاستا و برند منتخب آنها به شرکت های تولید کننده پیشنهاد می شود در صورتی که در بازارهایی از محدوده بازارهای خود دارای مشتریانی هستند که به برند آنها وفادار می باشند ، در وحله اول سعی بر آن داشته باشند تا با ارائه سایر محصولات خود به آن دسته از مصرف کنندگان خود ، تراکنش های مالی مجموعه را با مشتریانشان بهبود داده و در نتیجه آن میزان وابستگی مصرف کننده به محصولات خویش را افزایش دهند .
۲-۷-۵ بخش دوم : پیشنهاداتی در مورد تحقیقات آتی
در این تحقیق سعی بر آن داشتیم تا رابطه بین درگیری و وفاداری به برند را در مورد محصولات ماکارونی و پاستا مورد بررسی و پایش قرار دهیم . بر اساس نتایج حاصله از این تحقیق محصولات ماکارونی و پاستا در کل جز کالاهای کم درگیر طبقه بندی شده اند اما بر خلاف آنچه که تصور عمومی می پندارد این محصول در برخی جنبه های درگیری بسیار قوی و در برخی دیگر بسیار ضعیف می باشد . با توجه به این مهم و بررسی های صورت پذیرفته در ادبیات موضوعی تحقیق به شرکت های تولید کننده پیشنهاد می شود ضمن بررسی دقیق جوانب مختلف درگیری این محصولات سعی بر آن داشته باشند که این محصول را از لحاظ ماهیت درگیری در نقاط مختلف کشور مورد بررسی قرار دهند .
با توجه به اینکه بر خلاف باورهای عمومی در حیطه درگیری ، کالاهای پرگردش مصرفی می توانند از ویژگی هایی تبعیت نمایند که بر اساس آنها در برخی ویژگی ها پر درگیر باشند . به عنوان مثال یک کالای کم درگیر می تواند در مورد ابعاد نشانه ای ، پردرگیر باشد . فلذا پیشنهاد می شود که در آتیه بدون هیچگونه پیش ذهنیتی ویژگی های مختلف درگیری مورد بررسی قرار گیرند .
با توجه به رابطه درگیری و وفاداری به برند که در این تحقیق به اثبات رسیده است ، پیشنهاد می گردد که در تحقیقات آتی رابطه این دو متغیر در مورد سایر محصولات نیز مورد بررسی قرار گیرند . با توجه بدانکه تحقیق پیش رو پیشرو بیشتر به روی کالاهای کم درگیر متمرکز بوده است ، پیشنهاد می شود که همین موضوع در مورد کالاهای پر درگیر نیز مورد بررسی قرار گیرد .
با توجه به رابطه نزدیکی که بین موقعیت یابی ذهنی برند ها و موفقیت محصولات در بازار در حین مشاهدات محقق رویت شده است پیشنهاد می شود که در آینده رابطه بین موقعیت یابی برند و موفقیت در بازار و یا بررسی تاثیر درگیری بر فعالیت ها و فرایند های تبلیغاتی سازمان های تولید کننده مورد بررسی قرار گیرد .
بسمه تعالی
پاسخگوی گرامی
با سلام و احترام ، پرسشنامه ای که در اختیار شما قرار داده شده است در راستای اجرای پایان نامه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی تدوین گردیده است. هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین درگیری و وفاداری در محصولات ماکارونی و پاستا می باشد. همکاری شما در پاسخگویی به سئوالات بسیار ارزشمند بوده و بر روی نتایج تحقیق مؤثر خواهد بود. اطلاعات حاصل از تکمیل پرسشنامه نیز محرمانه بوده و صرفاً در تحقیق مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امید است جوابهای صادقانه شما ، ما را در تحقق اهداف علمی این تحقیق یاری نماید. پیشاپیش از این که وقت گرانبهای خود را صرف تکمیل این پرسشنامه می نمایید نهایت تشکر را دارد .
با تشکر فراوان
مسعود مشایخی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گرایش مدیریت بیمه دانشگاه علامه طباطبائی
Mashayekhi.mas@gmail.com
سئوالات عمومی:
-
- جنسیت زن مرد
-
- تحصیلات
دیپلم فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس دکتری
۳- وضعیت تاهل
مجرد متاهل
۴- سن
۲۰ الی ۳۰ سال ۳۱ الی ۴۰ سال ۴۱ الی ۵۰ سال بیش از ۵۰ سال
۵- برند مصرفی فعلی
زر تک مانا مک جهان پارسیلا سمیرا
ردیف | پرسش | کاملا موافقم | موافقم | بی تفاوت | مخالفم | کاملا مخالفم |
۱ | من اهمیت بالایی برای مارک ماکارونی مصرفی خود قایل هستم . | |||||
۲ | من به خرید ماکارونی علاقه دارم . |