همان طوری که از جدول ۴-۴ نتیجه گیری می شود ، بیشترین تعداد دانشجو مربوط به دانشکده فنی و مهندسی ، بیشترین هیئت علمی ، مربوط به دانشکده علوم پایه و بیشترین تعداد رشته ها مربوط به دانشکده کشاورزی می باشد .
۴-۲ : استاندارد اول ، اهداف و وظایف کتابخانه ها .
برای پاسخگویی به پرسش اول پژوهش ” میزان مطابقت اهداف و وظایف کتابخانه های دانشکده های دانشگاه آزاد واحد کرج ، با استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایران تا چه اندازه است ؟ ” بر اساس پاسخ های به دست آمده از ۵ پرسش مطرح شده می توان بیان کرد :
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در پاسخ سوال اول ، از ده کتابخانه موجود ، هر ۱۰ کتابخانه پاسخ مثبت ارئه کرده اند . درصد پاسخ گویی به این سوال ۱۰۰ % بوده است . بنابراین ۱۰۰% کتابخانه ها دارای اهداف و وظایفی به طور مکتوب و مدون هستند.
در پاسخ به سوال دوم ، ۵ کتابخانه پاسخ مثبت و ۳ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخگویی به سوال اول ۹۰ % می باشد . بنابراین می توان گفت ، ۵۵٫۶ درصد ، از اهداف و وظایف مکتوب به تصویب ریاست واحد یا ریاست دانشکده ها می رسد .
در پاسخ به سوال سوم ، ۶ کتابخانه پاسخ مثبت و ۴ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخگویی به این سوال ۱۰۰ % می باشد . بنابراین می توان بیان کرد ، اهداف و وظایف ۶۰ % کتابخانه ها شامل برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت می باشد .
در پاسخ به سوال چهارم ، ۵ کتابخانه پاسخ مثبت و ۵ کتابخانه پاسخ منفی داده اند. درصد پاسخ گویی به این سوال ۱۰۰ % می باشد . بنابر پاسخ های به دست آمده می توان بیان کرد در ۵۰ % کتابخانه ها اهداف و وظایف کتابخانه در فواصل مشخص مورد بررسی قرار می گیرد .
در پاسخ به سوال پنجم ، ۵ کتابخانه پاسخ مثبت و ۵ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخگویی به این سوال ۱۰۰ % می باشد . بنابراین ، می توان بیان کرد که در ۵۰ % کتابخانه ها ، تاثیرات پیشرفت های علمی و نظری علوم کتابداری بر عملکرد کتابخانه ها مورد توجه است .
در جدول زیر ، توزیع فراوانی پاسخ های هر کتابخانه به صورت جداگانه بیان شده است :
جدول ۴-۵ : توزیع فراوانی و درصد پاسخ های کتابخانه های مورد مطالعه در استاندارد اول ، از نظر کیفی.
نام کتابخانه | درصد پاسخ مثبت | درصد پاسخ منفی | درصد بدون پاسخ | درصد پاسخگویی | |
۱ | مرکزی | ۸۰ | ۰ | ۲۰ | ۸۰ |
۲ | علوم پایه | ۸۰ | ۲۰ | ۰ | ۱۰۰ |
۳ | الهیات | ۱۰ | ۹۰ | ۰ | ۱۰۰ |
۴ | فنی و مهندسی | ۱۰۰ | ۰ | ۰ | ۱۰۰ |