نمودار ۸-۴- مدل اصلی معادلات ساختاری در حالت معناداری(t-value)
نمودار ۸-۴ مدل معادلات ساختاری را در حالت معناداری ضرایب (t-value) نشان میدهد. این مدل در واقع تمامی معادلات اندازهگیری (بارهای عاملی) و معادلات ساختاری را با بهره گرفتن از آماره t، آزمون میکند. بر طبق این مدل، ضریب مسیر و بار عاملی در حالت استاندارد در سطح اطمینان ۹۵% معنادار میباشند اگر مقدار آمارهی t خارج بازه ۹۶/۱- تا ۹۶/۱+ قرار گیرد. مقادیر محاسبه شده t برای هر یک از بارهای عاملی هر نشانگر با سازه یا متغیر پنهان خود بالای ۹۶/۱ است. لذا می توان همسویی سوالات پرسشنامه برای اندازهگیری مفاهیم را در این مرحله معتبر نشان داد. در واقع نتایج جدول فوق نشان میدهد آنچه محقق توسط سوالات پرسشنامه قصد سنجش آنها را داشته است توسط این ابزار محقق شده است. لذا روابط بین سازهها یا متغیرهای پنهان قابلاستناد است. برای آنکه نشان دهیم این مقادیر بهدست آمده تا چه حد با واقعیتهای موجود در مدل تطابق دارد باید شاخصهای برازش مورد مطالعه قرار گیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
به منظور تحلیل ساختار پرسشنامه و کشف عوامل تشکیلدهنده هر سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی تأییدی در جدول ۳-۴ خلاصه شدهاند. بارهای عاملی مرتبه اول مربوط به سازههای تحقیق همگی در سطح خطای ۵ درصد آزمون شدهاند، تمامی بارهای عاملی در سطح اطمینان ۹۵% معنادار شدهاند (آماره t خارج بازه ۹۶/۱- تا ۹۶/۱+ قرار گرفتهاند) و توانستهاند سهم معناداری در اندازهگیری سازه مربوطه ایجاد کنند. شاخصی که بار عاملی بالاتری داشته باشد، سهم بیشتری در اندازهگیری سازه مربوطه ایفا کرده است. مقادیر محاسبهشده t برای هر یک از بارهای عاملی هر نشانگر با سازه یا متغیر پنهان خود بالای ۹۶/۱ است. لذا میتوان همسویی سوالات پرسشنامه برای اندازهگیری مفاهیم را در این مرحله معتبر نشان داد. در واقع نتایج فوق نشان میدهد آنچه محقق توسط سوالات پرسشنامه قصد سنجش آنها را داشته است توسط این ابزار محقق شده است. لذا روابط بین سازه ها یا متغیر های پنهان قابل استناد است.
جدول ۳-۴- نتایج تحلیل عاملی تأییدی (loading factor)
متغیرهای پنهان | متغیرهای مشاهده شده | بارعاملی | آماره t-value | سطح معناداری | نتیجه |
شیفتگی به برند | Y1.1 | ۰٫۶۰۷ | ۱۱٫۷۴۶ | <0.01 | معنادار است |
Y2.1 | ۰٫۶۳۳ | ۱۳٫۶۵۱ | <0.01 | معنادار است | |
Y3.1 | ۰٫۶۲۴ | ۱۲٫۰۴۶ | <0.01 | معنادار است | |
Y4.1 | ۰٫۵۸۲ | ۱۰٫۷۸۴ | <0.01 | معنادار است | |
Y5.1 | ۰٫۵۵۶ | ۱۰٫۴۲۳ | <0.01 | معنادار است |