(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
F | Sig | d.f. | انتظارات |
۹۲۸/۴۹ | ۰۰۰/۰ | ۳۰۷ | انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی |
۴۵۶/۲۰۶ | ۰۰۰/۰ | ۳۰۷ | انتظارات خدمات افزوده بانکداری موبایلی |
۸۵۸/۸۲ | ۰۰۰/۰ | ۳۰۷ | انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی |
۷۳۳/۱۲۷ | ۰۰۰/۰ | ۳۰۷ | انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی |
مطالب بالا در مورد بخش بندی را میتوان به صورت شکل ۷٫۴ ارائه داد که نمایش دهنده موقعیت هر خوشه در بین انتظارات اصلی در مقایسه با دیگر خوشه ها است که این به صورت نموداری تجسم یافته است. این شکل نشان داده که خوشه ۱، خوشهای است که در آن اهمیت انتظارات اصلی به جز انتظارات خدمات افزوده در پایینترین سطح انتظارات قرار دارد که می توان آن را خوشه “کم توقع” نیز نامید. و خوشه ۲ ، خوشهای است که در آن انتظارات نسبت به دو خوشه دیگر در بالاترین سطح اهمیت قرار دارد. از اینرو این خوشه را خوشه ” پرتوقع” می نامیم. در خوشه ۳ به جز عامل خدمات افزوده، بقیه انتظارات بین دو خوشه ۱ و ۲ قرار می گیرند. که این خوشه را می توان خوشه با “توقع متوسط” نامید.
نمودار ۷٫۴: موقعیت خوشه ها دربین انتظارات اصلی کاربران بانکداری موبایلی
۴٫۴٫۲٫۴- مقایسه اولویت هر یک از انتظارات کاربران بانکداری موبایلی از نظر اهمیت درخوشه های سه گانه
معادل ناپارامتری برای آزمون واریانس یک طرفه (بین موردی)، آزمون کروسکال-والیس (Kruskal-Wallis) است. در این قسمت با بهره گرفتن از نتایج بدست آمده از داده های کمی به این سوال پاسخ میدهیم که ترتیب ۴ انتظارات اصلی و ۲۸ شاخص انتظارات تفصیلی شناسایی شده پژوهش در هر یک از خوشه ها در مقایسه با یکدیگر به چه صورت است. فرضیه های مربوط به این سوال به شرح زیر هستند:
H0: رتبه اهمیت عامل X در خوشه های مختلف با هم برابرند (R1G1 =R1G2 =R1G3 …=R1Gn).
H1: حداقل در دو خوشه رتبه اهمیت عامل X نابرابر است (حداقل یک زوج از Rها نابرابرند).
۱- مقایسه اولویت انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی از نظر اهمیت در خوشه های سهگانه
نتایج این آزمون دارای دو خروجی است. طبق نتایج جدول اول کای دو محاسبه شده ۵۱۹/۷۸ ، درجه آزادی ۲ و عدد معناداری ۰۰۰/۰ است از آنجا که عدد معناداری کمتر از ۱% است. فرضیه H0 در سطح اطمینان ۹۹% رد می شود و آزمون کروسکال-والیس نتیجه آزمون پارامتری را تایید نمیکند. به عبارت دیگر میزان اهمیت بعد انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی حداقل در یک زوج از خوشه ها متفاوت است. خروجی دوم جدول آزمون کروسکال-والیس میانگین رتبه انتظار مربوط در هر یک از خوشه ها را ارائه میدهد که در جدول ۱۷٫۴ نشان داده شده است.
همانطور که مشاهده می شود کاربران بانکداری موبایلی به ترتیب در خوشه های پرتوقع، با توقع متوسط و کم توقع، بیشترین اهمیت را برای انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی قائل هستند.
جدول۱۸٫۴: نتایج آزمون کروسکال-والیس جهت مقایسه اولویت اهمیت انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی