تمایل
** ۵۹/۰
** ۶۲/۰
** ۶۰/۰
** ۶۶/۰
** ۷۹/۰
**۶۰/۰
۱
**در سطح ۱ درصد معنیدار است.
X1= نگرش
X2= هنجار ذهنی
X3= کنترل
X4= هنجار اخلاقی
X5= هویت
X6=هنجار توصیفی
X7= تمایل
۴-۴ آزمون های مقایسه ای
۱-۴-۴ مقایسه نظرات پسران و دختران در خصوص اشتغال در حرفه ی کشاورزی با توجه به هر یک از سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده
به منظور مقایسه سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده بین پسران و دختران از آزمون تی تست استفاده شد. نتایج مندرج در جدول شماره ۲۶-۴ حاکی از آن است که نظرات پسران و دختران مورد مطالعه در خصوص تمایل به اشتغال در حرفه ی کشاورزی در سازه های هنجار ذهنی، کنترل رفتاری درک شده، هنجار اخلاقی، هویت، هنجار توصیفی و تمایل، با ۹۹ درصد اطمینان تفاوت آماری معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر احساس درونی و تعهد افراد نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی(هنجار اخلاقی) بین پسران و دختران جوان متفاوت است که با توجه به میانگین، پسران احساس بهتری نسبت به اشتغال در این حرفه دارند. همچنین پسران اعتقاد بیشتری در مورد رفتارهای دیگران برای اشتغال در حرفه ی کشاورزی دارند و بیشتر تحت تاثیر اطرافیان خود در این حرفه قرار می گیرند. از طرف دیگر پسران نسبت به دختران، فشار اجتماعی بیشتری از اطرافیان خود برای اشتغال در این حرفه دریافت می کند و به همین ترتیب پسران در مقایسه با دختران از توانایی بیشتری جهت انجام فعالیت های در این حرفه برخوردار بوده، شخصیت آن ها با فعالیت های حرفه ی کشاورزی سازگارتر و تمایل بیشتری نیز برای اشتغال در این حرفه دارند.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول۲۶-۴. مقایسه نظرات پسران و دختران در خصوص اشتغال در حرفه ی کشاورزی با توجه به هر یک از سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده
سازه ها
میانگین
آماره t

