چون درصد خطای محاسبه شده کمترتراز ۰۵/۰میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین میزان اﺳﺘﻔﺎده از رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.49<1)بین صفر وپنجاه درصد و خیلی نزدیک ۵۰درصد میباشد بنا بر این میتوان این گونه استنباط نمودکه بین میزان اﺳﺘﻔﺎده از رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه نسبتاً مطلوبی وجود دارد
۵-۲-۳- آزمون فرضیه فرعی دوم: ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﻄﺎﻟﺐ امنیتی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای-اسکوئراز دید گاه جامعه مورد مطالعه بین ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﻄﺎﻟﺐ امنیتی و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود داردبرای حصول اطمینان از وجود چنین رابطه ای آزمون وجود استقلال بین دو گروه(ضغیف وقوی )یعنی کای-اسکوئررا اجرا میکنیم.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
چون درصد خطای محاسبه شده کمترتراز ۰۵/۰میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﻄﺎﻟﺐ امنیتی و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.56<1)بین پنجاه درصد وصد درصد و نزدیک۶۰درصد میباشد بنا بر این میتوان این گونه استنباط نمودکه بین ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﻄﺎﻟﺐ امنیتی و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه نسبتاً مطلوبی وجود دارد.
۵-۲-۴- آزمون فرضیه فرعی سوم: میزان اعتماد به رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای-اسکوئراز دید گاه جامعه مورد مطالعه بین میزان اعتماد به رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود داردبرای حصول اطمینان از وجود چنین رابطه ای آزمون وجود استقلال بین دو گروه(ضغیف وقوی )یعنی کای-اسکوئررا اجرا میکنیم.
چون درصد خطای محاسبه شده کمترتراز ۰۵/۰ میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین میزان اعتماد به رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.49<1)بین صفر وپنجاه درصد و خیلی نزدیک ۵۰درصد میباشد بنابراین میتوان این گونه استنباط نمودکه بین میزان اعتماد به رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه نسبتاً مطلوبی وجود دارد.
۵-۲-۵- آزمون فرضیه فرعی چهارم: نوع رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای-اسکوئراز دید گاه جامعه مورد مطالعه بین نوع رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود داردبرای حصول اطمینان از وجود چنین رابطه ای آزمون وجود استقلال بین دو گروه(ضغیف وقوی )یعنی کای-اسکوئررا اجرا میکنیم.
چون درصد خطای محاسبه شده کمترتراز ۰۵/۰ میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰ درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین نوع رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.56<1)بین پنجاه درصد وصد درصد و نزدیک۶۰درصد میباشد بنا بر این میتوان این گونه استنباط نمودکه بین نوع رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه مطلوبی وجود دارد.
۵-۲-۶- آزمون فرضیه فرعی پنجم: کارکرد رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای-اسکوئراز دید گاه جامعه مورد مطالعه بین کارکرد رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود داردبرای حصول اطمینان از وجود چنین رابطه ای آزمون وجود استقلال بین دو گروه(ضعیف و قوی )یعنی کای-اسکوئررا اجرا میکنیم
چون درصد خطای محاسبه شده کمترتراز ۰۵/۰میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین کارکرد رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.40<1)بین صفر وپنجاه درصد و با ۵۰درصد فاصله محسوسی دارد بنا بر این میتوان این گونه استنباط نمودکه بین کارکرد رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه ضعیفی وجود دارد.
۵-۲-۷- آزمون فرضیه فرعی ششم: بین میزان تحصیلات زنان منطقه ۱ شهر تهران باتاثیرپذیری آنها ازرسانهها رابطه معناداری وجوددارد.
باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای-اسکوئراز دید گاه جامعه مورد مطالعه بین میزان تحصیلات زنان منطقه ۱ شهر تهران باتاثیرپذیری انها ازرسانهها رابطه وجود دارد برای حصول اطمینان از وجود چنین رابطه ای آزمون وجود استقلال بین دو گروه(ضعیف وقوی )یعنی کای-اسکوئررا اجرا میکنیم.
چون درصد خطای محاسبه شده کمتر تراز ۰۵/۰ میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰ درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین میزان تحصیلات زنان منطقه ۱ شهر تهران باتاثیرپذیری انها ازرسانهها رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.33<1)بین صفر وپنجاه درصد و با ۵۰درصد فاصله نسبتاً زیادی دارد بنا بر این میتوان این گونه استنباط نمودکه بین میزان تحصیلات زنان منطقه ۱ شهر تهران باتاثیرپذیری انها ازرسانهها رابطه نسبتاً ضعیفی وجود دارد.
۵-۲-۸- آزمون فرضیه اصلی: استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
باتوجه به فراوانی مورد مشاهده کای-اسکوئراز دید گاه جامعه مورد مطالعه بین استفاده از رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود داردبرای حصول اطمینان از وجود چنین رابطه ای آزمون وجود استقلال بین دو گروه(ضعیفوقوی )یعنی کای-اسکوئررا اجرا میکنیم.
چون درصد خطای محاسبه شده کمتر تراز ۰۵/۰میباشددر نتیجه فرض ۰H رد شده است پس با ۹۵/۰ درصد اطمینان میتوان گفت از دیدگاه جمعیت نمونه بین استفاده از رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه وجود دارد باتوجه به اندازه ضریب توافقی(۰<C=0.49<1)بین صفر وپنجاه درصد و خیلی نزدیک ۵۰درصد میباشد بنا بر این میتوان این گونه استنباط نمودکه بین استفاده از رسانه و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران رابطه نسبتاًمطلوبی وجود دارد.
۵-۳- یافتههای ناشی ازگویههای تحقیق
در این تحقیق، از ۳۹ گویه استفاده شده است تا با ابراز نظر افراد مورد مطالعه درباره گویهها، برداشت کلی از دیدگاههای آنان در خصوص نقش استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران مورد ارزیابی قرار گیرد.
در خصوص گویه اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از روزنامه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران میباشد، بیش از ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از روزنامه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه میزان اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.، تنها حدود ۶ درصد، برای نقش اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از تلویزیون بر نا امنی اجتماعی اهمیت قائل نیستند و حدود ۸۰ درصد نقش اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از تلویزیون بر بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران را با اهمیت ارزیابی نموده اند.
در پاسخ به گویه میزان اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از شبکههای مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. تقریبا همه بر تاثیر اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از شبکههای مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران تاکید کرده اند.
در پاسخ به گویه: تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد ۷۲ درصد از افراد تاثیر تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران را با اهمیت ارزیابی نموده اند.
در پاسخ به گویه: میزان اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از رادیو بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد بیش از ۸۰ درصد بر تاثیر اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از رادیو بر نا امنی اجتماعی موثر میباشد مصرند. چنانچه این گویه با نتایج گویه شماره ۲ مطابقت داده شود، مشخص میشود که این دو گویه مشابه اما با ادبیات متفاوت، یکدیگر را تایید میکنند. به عبارت بهتر درصد اظهار نظرها تقریبا با یکدیگر برابر بوده و نشان از دقت پاسخ دهندگان در ارائه اظهار نظر دارد.
در پاسخ به گویه: میزان اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۸۸ درصد از افراد مورد مطالعه بر تاثیر اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران تاکید کرده اند.
در پاسخ به گویه میزان اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از مطبوعات بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۸۳ درصد از افراد مورد مطالعه بر تاثیر اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از مطبوعات بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران تاکید کرده اند.
در پاسخ به گویه: ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﻄﺎﻟﺐ امنیتی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۳۶ درصد «کاملا» معتقدند که ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻣﻄﺎﻟﺐ امنیتی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: میزان تنوع برنامههای رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است. حدود ۱۸ درصد از افراد مورد مطالعه از اظهار نظر صریح در خصوص این گویه سرباز زده اند، اما حدود ۱۵ درصد از افراد با این گویه موافقت دارند. در حالی که حدود ۶۳ درصد از افراد مورد مطالعه با این نگرش مخالف هستند.
در پاسخ به گویه: میزان جذابیت تبلیغات محیطی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است حدود ۳۰ درصد معتقدند که جذابیت تبلیغات محیطی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است.
در پاسخ به گویه: میزان جذابیت اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است. به اعتقاد اکثریت ۷۳ درصدی از مطالعه شوندگان، میزان جذابیت اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است.
در پاسخ به گویه: میزان جذابیت برنامههای رادیویی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است. حدود ۶۸ درصد از افراد معتقدند جذابیت برنامههای رادیویی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است.
در پاسخ به گویه: میزان جذابیت برنامههای تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر است. به اعتقاد ۷۳ درصد میزان جذابیت برنامههای تلویزیون در تولید نا امنی اجتماعی موثر است.
در پاسخ به گویه: میزان اعتماد به وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۶۸ درصد از افراد مورد مطالعه معتقدند که میزان اعتماد به وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: میزان اعتماد به روزنامه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۹۷ درصد از افراد مورد مطالعه معتقدند که میزان اعتماد به روزنامه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: میزان اعتماد به تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۹۲ درصد از کل افراد مورد مطالعه معتقدند که میزان اعتماد به تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: میزان اعتماد به شبکههای مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. تنها حدود ۱۰ درصد از کل افراد مورد مطالعه معتقدند که میزان اعتماد به شبکههای مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: میزان اعتماد به تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۸۹ درصد از افراد مورد مطالعه، بر این اعتقادند که میزان اعتماد به تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: اعتماد به رادیو بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۸۵ درصد از افراد مورد مطالعه، با این موضوع که اعتماد به رادیو بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.، مخالفند. تنها ۳ درصد از افراد مورد مطالعه (یک مورد) با این موضوع «موافق» است.
در پاسخ به گویه: میزان اعتماد به اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۱۵ درصد از افراد مورد مطالعه، بر این اعتقادند که اعتماد به اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. میزان زیادی از افراد مورد مطالعه (حدود ۳۰ درصد) نظری درباره تاثیرات اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران اظهار نکرده اند، اما موافقان این موضوع تنها حدود ۶ درصد را تشکیل میدهند و حدود ۶۲ درصد از افراد مورد مطالعه با این نگاه بدبینانه مخالفند.
در پاسخ به گویه: اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از شبکههای مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۵۱ درصد است و بی نظرها تعداد قابل ملاحظه ای از درصدها (حدود ۳۶ درصد) را تشکیل میدهند. در حالی که کسانی که صراحتا مخالفت خود را ابراز کرده اند، حدود ۱۲ درصد از کل افراد پاسخگو را تشکیل میدهند.
در پاسخ به گویه: تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ بر نا امنی اجتماعی موثر میباشد. تنها ۱۲ درصد از افراد مخالف این گویه هستند که تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﻲ بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد.در حالی که حدود ۷۰ درصد با این گویه موافق هستند. همچنین تعداد بی نظرها نیز تا حدی قابل توجه است (۱۸ درصد).
در پاسخ به گویه: اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از رادیو بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۸۰ درصد با گویه اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از رادیو بر نا امنی اجتماعی موثر میباشد. مخالفت کرده اند. میزان موافقان این گویه حدود ۹ درصد است.
در پاسخ به گویه: اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۲۱ درصد اظهار نظر صریحی در این خصوص نکرده اند، موافقان این گویه که اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد، تنها حدود ۶ درصد هستند. در این میان حدود ۷۲ درصد از افراد مورد مطالعه خطری را از سوی اینترنت متوجه نا امنی اجتماعی نمیدانند.
در پاسخ به گویه: اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از مطبوعات بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. حدود ۹۰ درصد با این موضوع موافقت دارند که اﺳﺘﻔﺎده اﻓﺮاد از مطبوعات بر نا امنی اجتماعی موثر میباشد.
در پاسخ به گویه: کارکرد روزنامه بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. نظر حدود ۸۶ درصد از افراد مورد مطالعه با خود همراه کرده است. در این خصوص نیز تعداد بی نظرها بسیار کمتر است.
گویه: کارکرد تلویزیون بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر میباشد. تنها یک سوم از افراد مورد مطالعه را با خود همراه کرده است. حدود همین میزان مخالف این بحث میباشند. حدود ۲۱ درصد نیز در این مورد اظهار نظر قطعی نکرده و با گزینه «بی نظر» دیدگاه خود را بیان کرده اند.