۲۰۰۵
مدل استراتژی ها برای انطباق موثر خدمات مبتنی بر وب برای کسب وکار الکترونیکی پویا
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
این مدل عوامل کلیدی ضروری را برای انطباق موفق تکنولوژی خدمات وب با سه بعد اینترانت، اکسترانت و اینترنت مورد شناسایی قرار می دهد. از این مدل برای ارزیابی یک موقعیت سازمانی در یک فضای انطباق تکنولوژی توسط ارزیابی سطح تکنولوژی اطلاعات اخیر آن استفاده می شود که خدمات مبتنی بر وب باید انتقال پویا داشته باشد.
۲
استروالدر و پیگنور
۲۰۰۲
هستی شناسی مدل کسب وکار الکترونیکی
ایشان مفهوم ” هستی شناسی مدل کسب وکار الکترونیکی” را تحت عنوان “مفهوم سازی و رسمی سازی عناصر، روابط، لغات و معناشناسی مفاهیم و موضوعات ضروری در حیطه مدل کسب وکار الکترونیکی” تعریف کرده اند. هستی شناسی مدل های کسب وکار الکترونیکی به چندین سطح با افزایش عمق و پیچیدگی تجزیه می شود. سطح اول مربوط به چهار رکن اصلی مدل کسب وکار است. که عبارتند از : نوآوری کالا، رابطه با مشتری، مدیریت زیرساخت و امور مالی. همه این مفاهیم به جزء های بیشتری تجزیه می شوند و ارتباط دو جانبه ای با یکدیگر دارند.
۴
دهقان
۱۳۸۸
بررسی تغییرات مورد نیاز در فرایند سیستماتیک شرکت های تولیدکننده مواد غذایی در جهت استفاده از خدمات الکترونیکی و ارائه الگو
. نویسنده در این تحقیق، با بررس ی زیرساخت های مورد نی از بازاریابی الکترونیکی، شاخص هایی از قبیل وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، آشنا یی و دسترسی مدیران و کارکنان واحد بازاریابی یا فروش به اینترنت را بر ای سنجش شر ایط لازم بر ای تحقق بازار ی ابی الکترونیک ی استفاده کرده است. همچنین، ایشان با بهره گرفتن از مدل محیط، استراتژی و یکی از مدل های ارائه شده در جهت ،(ESP) عملکرد به کارگیری خدمات الکترونیکی را به عنوان مدل بازاریابی الکترونیکی برای صنایع غذایی کشور ارائه داده است.
۵
حسینی طولی
۱۳۸۹
روشی برای سنجش و ارزیابی توانمندی شرکت ها در پیاده سازی سیستم الکترونیکی
ابعاد و اجز ای چارچوب مفهومی شامل توانمندسازها ی سازمانی، توانمندسازهای اینترنتی کارکنان و خدمات الکترونیکی است . توانمندسازها ی سازمانی شامل فرهنگ سازمانی، توان مالی، مدیریت تغییر، توازن و هم راستایی استراتژیک و زیرساخت فناوری اطلاعات برای کسب و کار الکترونیکی، و توانمندسازهای بازاریابی نیز شامل پذ یرش فناوری اطلاعات و تجربه استفاده از سیستم الکترونیکی است . چهار معیار اصلی بر ای اندازه گیری تجربه الکترونیکی شرکت شامل برنامه ریزی آگاهانه بر ای استفاده از اینترنت و ابزارها و قابلیت های الکترونیکی، میزان الکترونیکی بودن آمیخته تناسب طرح وب سایت بر اساس خواسته های مشتر یان و میزان استفاده از نرم افزارهای کاربردی سیستم های الکترونیکی است.
۶
کانتی پراساد و همکاران
۲۰۰۶
نقش فناوری اینترنت را در این روابط بازارگرایی و شایستگی های خدمات الکترونیکی بر عملکرد صادراتی
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پیمایشی۳۸۱ شرکت تولیدی صادراتی حاکی از آن است که تلفیق فناوری اینترنت در فعالیت های بازاریابی، تأثیر بازارگر ایی بر شا یستگی های الکترونیکی شرکت ها و عملکرد صادراتی را به طور چشمگیری افزایش می دهد. شاخص های استفاده شده برای اندازه گیری سا زه استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت در بازاری ابی شامل یازده فعالیت کلیدی است که سه حوزه اصل ی بازاری ابی یک شرکت- فعالیت های مرتبط با مشتر ی، کانال های توزیع و فروش، تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباطات / هماهنگی- را دربرمی گیرد.
۷
رابرت
۲۰۱۰
یکپارچه سازی اینترنت و خدمات الکترونیکی
اطلاعات این تحقیق از ۳۷۹ شرکت تولیدی سوئدی جمع آوری شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد ، ترکیب عواملی که شرکت بر پایه آن در رابطه با به کارگیری عملیات های بازاریابی اینترنت محور پیشرفته تصمیم می گیرد به میزان زیادی به اندازه شرکت بستگی دارد.
۸
لعل
۲۰۰۲
ارزیابی رابطه بین کسب و کار الکترونیک و صادرات
وی در این تحقیق انگیزه صادراتی را تابعی از عوامل فوق قرار داده و به نتایج زیر رسیده است:
بنگاههایی که رویکرد صادراتی دارند برعکس بنگاههای غیرصادراتی در معاملات تجاری بیشتر از شیوه دروازه شبکه به جای شیوه سنتی OFF-LINE استفاده میکنند.
میزان حجم فروش بنگاههای صادراتگرا بیشتر از بنگاههای غیرصادراتی بوده و در این بنگاهها میزان فروش انجام شده توسط شیوه دروازه شبکه به مراتب بالاتر از سایر روشهاست.
میزان تخصص و بهرهوری نیروی کار در بنگاههای صادراتگرا نسبت به بنگاههای غیرصادراتی در سطح بالایی قرار دارد. بیشترین میزان بهرهوری نیروی کار در سه گروه بنگاهها مربوط به شیوه دروازه شبکه از کسب و کار تجارت الکترونیک است. همچنین نیروی کار متخصص در بنگاههای صادراتگرا بر شیوه دروازه شبکه متمرکز شدهاند. این در حالی است که در بنگاههای غیرصادراتی شیوه کسب و کار الکترونیک بیشترین نیروی کار متخصص را جذب کرده است.
۹
تنوپیر و نیوفانگ
۲۰۰۰
ارائه خدمات مرجع درکتابخانه های عضو انجمن کتابخانه های تحقیقاتی در آمریکا