زیاد
خلاقیت
متوسط
خلاقیت
کم
خلاقیت
خیلی کم
پراکندگی
۱۲۰ – ۱۰۰
۱۰۰ – ۸۵
۸۵ – ۷۵
۷۵ – ۵۰
۵۰ – ۰
تعداد آزمودنی در این شاخص
۳۸
۱۱
۱۰
۳۲
۹
نمره های اخذ شده
۸
۴۲
۰
۲۸
۲۲
چون برای محاسبه آلفای کرونباخ فقط ۴ گزینه لازم است. گزینه متوسط را در گزینه های زیاد و کم که تأثیری در کل آزمون نداشته باشد. ادغام کرده ایم.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
توجه کنید که تعداد آزمودنی های جدا از نمرات آزمودنی ها هستند. زیرا ممکن است فردی دارای خلاقیت زیاد باشد ولی در انتخاب گزینه مثلاً گزینه ب را زده و با فردی که گزینه ج را زده در یک گروه است.
ملاک برای عملیات آماری نمره های اخذ شده است که از استخراج گزینه ها در افراد بدست می آید و در صفحات بعد تحت عنوان آلفای کروبناخ عملی شده و۰۲۸ / ۸ = ۲ X بدست آمده است.
فصل چهارم :
ø تجزیه و تحلیل یافته ها
تحلیل یافته ها :
در تحقیق حاضر چون قصد محقق بررسی و تحلیل داده های رفتاری و پاسخی کودکان حدود سنی ۸ ساله در ابهر بود. اجرای پرسشنامه و یا مصاحبه و حتی پرونده تحصیلی در استخراج داده ها اعتباری نداشت. زیرا داشن آموزان و کودکان ۸ ساله شناخت و درک درستی از سوالات ما نداشتند و نمی دانستند که رفتار اجتماعی چه شاخص هایی دارد؟
رفتار اجتماعی چه ویژگی هایی دارد؟
رفتار اجتماعی چه تبعات و اثراتی دارد؟
حتی رفتار اجتماعی چه لزومی دارد؟
در مقابل رفتارهای منزوی و انزوایی را هم نمی شناسند.
رفتارهای گوشه گیرانه را درک نمی کنند.
رفتارهای دوری جو را نمی شناسند.
هرچند ممکن است خودشان به شدت اجتماعی و یا منزوی باشند. بنابراین با هماهنگی والدین و مدیران به مشاهده رفتارهای آنان اقدام کردیم و با کمک مربی و مدیران و معاونان پرورشی و محقق در طول یک هفته رفتارهای اجتماعی و انزوایی آنان را که در فصل قبل تعریف کرده ایم ثبت و ضبط کردیم.
در مقابل هر دانش آموز در طول هفته اعدادی از صفر تا ۲۰ را به عنوان تعداد رفتارهای انزوایی و یا اجتماعی گزارش کردیم. و در مقابل همان دانش آموز تعداد رفتارهای خلاقانه را ثبت کردیم. رفتار خلاقانه ایجاد و کشف یک اختراع جهانی نبوده بلکه همین که در بازی گروهی مدلی را پیشنهاد می کند. و یا در کلاس درس در نحوه پاسخ دادن روش خاصی را به کار می بندد و یا در ارتباط با همسالان و دیگران و در لباس پوشیدن و … روش و شیوه نسبتاً متفاوتی را ارائه می کند به عنوان رفتار خلاقانه تعریف و ثبت و گزارش شده است.
دانش آموزان منزوی و اجتماعی که در کل ۱۰۰ نفر بودند به دو دسته ۵۰ نفری تقسیم شده اند. و نرخ رفتارهای اجتماعی و انزوایی هر دو گروه ثبت شده است.
در نمودار شماره ۱ تعداد و نرخ فراوانی رفتارهای اجتماعی و انزوایی هر دو گروه آمده است.